Ryzykowne praktyki mBanku dziwią klientów i specjalistówdodał Admin
2008-04-14 18:07:45
Newsy ze świata programów- Dzień dobry, dzwonię z banku z propozycją kredytu. W celu weryfikacji proszę podać numer PESEL, adres do korespondencji i nazwisko panieńskie matki - usłyszała w piątek przez telefon część klientów mBanku.

Choć brzmi to jak opis kolejnej, w dodatku niezbyt wyszukanej próby wyłudzenia wrażliwych danych, tym razem zagrożenia nie było - donosi dzisiejsza Rzeczpospolita.

Telefony rzeczywiście wykonywali pracownicy mBanku, którzy w taki sposób usiłowali sprzedawać posiadaczom ROR produkty kredytowe.

Taki sposób postępowania bulwersuje w sytuacji, gdy klienci polskich banków coraz częściej padają ofiarą ataków phishingowych, czyli wyłudzeń ich danych personalnych oraz informacji dotyczących ich rachunków bankowych i kart.

Wprawdzie ulubionym narzędziem przestępców jest e-mail, jednak wyłudzenia można dokonać też drogą telefoniczną. Banki edukują, by nie podawać wrażliwych danych w odpowiedzi na e-maile. Jednocześnie jednak mBank zachęca do ich podawania przez telefon.
adres newsa: http://www.edownload.pl/News-Wiecej-379.html  


Wróć · Drukuj