Ryzykowne praktyki mBanku dziwią klientów i specjalistów | dodał Admin 2008-04-14 18:07:45 |
|
 - Dzień dobry, dzwonię z banku z propozycją kredytu. W celu weryfikacji proszę podać numer PESEL, adres do korespondencji i nazwisko panieńskie matki - usłyszała w piątek przez telefon część klientów mBanku.
Choć brzmi to jak opis kolejnej, w dodatku niezbyt wyszukanej próby wyłudzenia wrażliwych danych, tym razem zagrożenia nie było - donosi dzisiejsza Rzeczpospolita.
Telefony rzeczywiście wykonywali pracownicy mBanku, którzy w taki sposób usiłowali sprzedawać posiadaczom ROR produkty kredytowe.
Taki sposób postępowania bulwersuje w sytuacji, gdy klienci polskich banków coraz częściej padają ofiarą ataków phishingowych, czyli wyłudzeń ich danych personalnych oraz informacji dotyczących ich rachunków bankowych i kart.
Wprawdzie ulubionym narzędziem przestępców jest e-mail, jednak wyłudzenia można dokonać też drogą telefoniczną. Banki edukują, by nie podawać wrażliwych danych w odpowiedzi na e-maile. Jednocześnie jednak mBank zachęca do ich podawania przez telefon. |
adres newsa: http://www.edownload.pl/News-Wiecej-379.html | |
|