50 amerykańskich gazet stanie się poligonem doświadczalnym Google - przedsiębiorstwo zastanawia się nad ekspansją na rynek tradycyjnych reklam.
Do udziału w programie Print Ads zostało zaproszonych 100 partnerów Google korzystających z reklam internetowych. Test możliwości umieszczania reklam w gazetach codziennych trwać ma trzy miesiące, wśród tytułów wybranych przez Google znajduje się między innymi New York Times i Washington Post.
Z podobnym pomysłem Google wystartowało już rok temu. Przedsiębiorstwo bookowało reklamy w kilku czasopismach, takich jak PC Magazine. Ze względu jednak na małe zainteresowanie projekt zakończono w maju. Tym razem ma być jednak inaczej.
System AdWords umożliwi wybranie online tytułu prasowego i zakupienie powierzchni reklamowej, a także upload treści wykupywanego ogłoszenia. W trakcie testów usługi Google będą bezpłatne. Do końca roku ma ruszyć inny projekt reklamowego giganta: Audio Ads, czyli system reklam radiowych.