Google, właściciel popularnej wyszukiwarki internetowej, wchodzi na rynek reklamy prasowej i wyciąga rękę po budżety reklamowe lokowane w tradycyjnych mediach.
Jak czytamy w "Gazecie Wyborczej", Google porozumiał się z dużymi koncernami wydawniczymi w USA - to m.in.: Gannett, Tribune Co., Hearst czy The New York Times. Jeszcze w tym miesiącu zacznie się eksperyment. Google ma pośredniczyć w sprzedaży miejsc reklamowych w amerykańskiej prasie.
Przez trzy miesiące około stu firm wybranych przez Google będzie mogło licytować miejsce reklamowe w takich tytułach, jak "The New York Times", "Washington Post" czy "Chicago Tribune". Ma to działać niemal tak samo jak AdWords, czyli zautomatyzowany system pośrednictwa przy tworzeniu kampanii w internecie, z którego korzysta dziś ponad 400 tys. reklamodawców - podaje "Wyborcza".
W przyszłości spółka chce tak rozbudować system, żeby reklamodawcy za jednym zamachem mogli zarezerwować kampanię promocyjną w internecie i w tradycyjnych mediach: prasie, radiu i telewizji.