Microsoft rozpoczął przetwarzanie danych osobowych podanych przez 263 miliony użytkowników usługi Hotmail - informacje mają pomóc korporacji w walce z Google i Yahoo.
Dane osobowe są kojarzone ze statystykami pozyskanymi w wyniku monitorowania słów wpisywanych przez poszczególnych użytkowników w wyszukiwarkach Microsoftu.
Pozwoli to korporacji na lepsze umiejscowienie reklam wyświetlanych internautom i - jak liczy Microsoft - przekona do wykupienia kampanii na stronach należących do MS większą ilość reklamodawców.
"Lepsze rozeznanie w preferencjach i zainteresowaniach odbiorców reklam przekłada się na mniejszy koszt dotarcia do grupy docelowej oraz oszczędza czas samych użytkowników, którzy nie będą musieli stykać się z nieinteresującymi reklamami" - stwierdził Chris Dobson, szef sprzedaży reklam online w Microsoft.
Przetworzone dane będą wykorzystywane do targetowania reklam na witrynach należących do Microsoft, wliczając w to MSN oraz Hotmail.