Internauci zdecydowali się częściej wykorzystywać nową technologię do wyszukiwania w sieci blogów. Okazało się, że w tygodniu kończącym się w sobotę przed Wigilią, użytkownicy sieci wybierali częściej do tego zadania wyszukiwarkę Google. O zmianie na pozycji lidera poinformowała firma Hitwise. Usługa Google Blog Search odnotowała 168-procentowy wzrost udziału w rynku po jej silniejszej promocji w październiku. Wtedy to link do wyszukiwarki umieszczono w popularnym serwisie Google z aktualnościami. W rezultacie, pozwoliło to pokonać stworzony w 2003 roku serwis Technorati.
Znajdujący się nadal w fazie beta, ale mający już na karku ponad rok serwis Google, pozwalający wyszukiwać w sieci blogi, przeszukuje nie tylko strony stworzone w należącej do Google usłudze Blogger, ale i inne. Jak można przeczytać na stronach rosnącej w siłę wyszukiwarki, oferuje ona możliwość przeszukiwania blogów pisanych nie tylko w języku angielskim, ale i innych, w tym polskich, niemieckich, włoskich, francuskich, hiszpańskich itd.
Analizy Hitwise pokazały, że z wyszukiwarki blogów od Google korzysta więcej młodszych internautów. W przypadku Technorati tylko 10 proc. użytkowników to osoby w wieku 18-24 lata. U Google użytkownicy tej grupy stanowili aż 34 proc. odwiedzających.