W pierwszym tygodniu po wprowadzeniu na rynek konsumenckich wersji systemu operacyjnego Windows Vista, Amerykanie kupili więcej komputerów. Zwiększenie poziomu zakupów nastąpiło po wcześniejszych kilku "słabych" tygodniach na rynku. O skoku w sprzedaży komputerów poinformowali analitycy firmy Current Analysis.
Amerykańska sprzedaż komputerów PC skoczyła w badanym okresie o 173 proc. w sklepach detalicznych, w tygodniu kończącym się 3 lutego (w porównaniu do wcześniejszego tygodnia). Specjaliści zauważyli też, że wzrost dało się odnotować także w przypadku porównania do tego samego okresu sprzed roku (67 proc.).
Raport wskazał też większą popularność komputerów z wyższymi wersjami nowego systemu operacyjnego Microsoftu. O ile komputery przenośne z systemem Vista Home Premium stanowiły 76 proc. sprzedanych laptopów, to te z oprogramowaniem Vista Home Basic zajęły tylko 16 proc. rynku. Średnia cena sprzedaży lepiej wyposażonych laptopów wyniosła 863 dolary. W przypadku systemów "Basic", cena maszyn wyniosła 616 dolarów. Podobnie rzecz miała się w przypadku komputerów biurkowych. Oprogramowanie "Premium" trafiło do 59 proc. komputerów, a "Basic", do 33 proc. sprzedanych maszyn.
W badaniach wykorzystano wyniki sprzedaży w sieciach Best Buy, Circuit City, CompUSA, Staples oraz Radio Shack.