Google wygrał z Microsoft w walce o DoubleClick - za agencję sprzedającą internetowe reklamy w formie banerów gigant zapłaci 3,1 mld dolarów.
Google zbudowało swoją potęgę na systemie reklamy kontekstowej, teraz wchodzi także na rynek "tradycyjnej" internetowej promocji: kupno DoubleClick to zapewnienie sobie dostępu do odpowiedniego oprogramowania oraz - co ważniejsze - przejęcie relacji z klientami.
Na DoubleClick zależało też Microsoftowi który chce dogonić Google w dziedzinie reklamy sieciowej. Ostatecznie umowę z dwoma prywatnymi funduszami zawarł Google, płacąc 3,1 mld dolarów. Wyszukiwarka osiągnęła tym samym dwa cele: wzmocniła swoją pozycję i nie pozwoliła na rozwinięcie się MS.
DoubleClick został w 2005 roku wykupiony przez Hellman & Friedman oraz JMI Equity za 1,1 mld dolarów. W 2006 roku przedsiębiorstwo osiągnęło przychody w wysokości 300 mln dolarów, wygenerowane głównie przez umiejscawianie reklam na stronach www.