"Model bezpośredni był rewolucją, ale nie jest religią" - stwierdził Michael Dell w notce skierowanej do swoich pracowników.
Sprzedaż bezpośrednia jest znakiem rozpoznawczym Della - komputery korporacji można kupić tylko poprzez sieć lub telefonicznie. Przyjęty model biznesowy okazał się być wielkim sukcesem i uczynił z powstałej w 1984 roku spółki największego producenta komputerów PC na świecie.
W zeszłym roku Dell został jednak pokonany przez HP i aktualnie poszukuje sposobów na odzyskanie pozycji lidera. Szef Della nie wyklucza redukcji zatrudnienia oraz przejęć innych producentów; korporacja ma być bardziej otwarta na konsumentów i jeśli będzie taki zapotrzebowanie, komputery Della mogą trafić także do zwyczajowych kanałów sprzedaży.
"Będziemy ciągle ulepszać nasz model biznesowy, a także sięgać poza niego, żeby zaspokoić potrzeby naszych klientów. Uprościmy naszą organizację, żeby móc szybciej reagować na sygnały konsumentów" - stwierdził Michael Dell.