Microsoft startuje dziś oficjalnie ze swoją technologią wyszukiwania w usłudze Windows Live. Nowy oręż Microsoftu ma pomóc firmie w konkurowaniu z Google i zgarnięciu z rynku części pieniędzy z reklam online prezentowanych w wyszukiwarkach (tylko w Stanach Zjednoczonych rynek reklamy online warty jest około 15 mld dolarów). Usługa Windows Live Search zastępuje rozwiązania MSN Search. Nowość trafi na 47 rynków świata w 23 językach. To oficjalna prezentacja. Od dłuższego już czasu technologia dostępna jest w formie testowej.
Agencja Reuters wspomina o obecnej pozycji wyszukiwarki Microsoftu, która plasowała się w lipcu na trzecim miejscu, za liderem Google i zajmującym drugą pozycję Yahoo!. Nowa technologia MS ma zwiększyć udział firmy w tym biznesie.
Wyszukiwarka będąca głównym komponentem internetowych usług pod marką Live Microsoftu oferuje nowy wygląd i rozwiązania pozwalające na łatwiejsze przeszukiwanie sieci, m.in. związane z wyszukiwaniem fotografii.