Firma McAfee poinformowało o nowych trendach pojawiających się w sierpniu 2006 roku w kampaniach spamowych.
Dwie wartości spośród całego szeregu statystyk monitorowanych przez antyspamowych ekspertów McAfee to czas trwania kampanii spamowych oraz liczba oddzielnych adresów URL wykorzystywanych przez spamerów w trakcie kampanii w zdefiniowanym okresie czasu. Obecny trend wskazuje, że główne kampanie spamowe wykorzystują o 72 procent więcej domen na godzinę, niż jeszcze miesiąc temu.
Wiadomości spamowe zawierają zwykle adresy URL kierujące do witryn WWW, w których zakupić można pozycje z szerokiego zakresu reklamowanych produktów, od promocyjnie wycenionych produktów użytkowych, przez lekarstwa, po inne usługi. Spamerzy używają zwykle w kampaniach wielu adresów URL w celu obejścia mechanizmów obrony antyspamowej. Ostatnio aktywność w tym zakresie znacznie wzrosła i liczba wykorzystywanych adresów URL oraz tempo ich zmian zwiększyły się znacznie w stosunku do wcześniejszych okresów.
-To zabawa w kotka i myszkę, w której spamerzy próbują zmieniać adresy URL szybciej, niż firmy oferujące rozwiązania antyspamowe są w stanie je rejestrować - twierdzi Guy Roberts, menedżer ds. rozwoju w firmie McAfee, Inc. -Jeśli tradycyjnym czarnym listom blokada witryny zabiera od 15 do 20 minut, spamerzy właśnie w takim tempie muszą zmieniać używane adresy URL. Skoro rejestracja domen kosztuje jedynie 6 dolarów za sztukę, spamer płaci poniżej 100 dolarów za 4 godziny działalności reklamowej. - dodaje.