Google zastanawia się nad zainwestowaniem w Polsce w budowę centrum informatycznego.
"Utworzenie centrum informatycznego w Polsce nie jest jeszcze przesądzone, ale bardzo prawdopodobne" - powiedział Artur Waliszewski, szef działającego od niedawna polskiego oddziału globalnej firmy.
Od kwietnia Google jest najpopularniejszą witryną polskiego Internetu. Według najnowsyzch badań Megapanel PBI/Gemius z wyszukiwarki korzysta miesięcznie 10,3 mln użytkowników, co daje jej zasięg na poziomie 81,61%.
"Obecną popularność zawdzięczamy przede wszystkim wyszukiwarce, ale chcemy, aby w Polsce można było korzystać również z innych naszych produktów" - powiedział Artur Waliszewski - "Oprócz wyszukiwarki oferujemy już polską wersję Google Video oraz Google Kalendarz, a także wyszukiwarkę grafiki. Wkrótce pojawią się kolejne produkty opracowane na polski rynek".
Google chce zaistnieć na polskim rynku reklamy internetowej, który rośnie co rok o połowę. W bieżącym roku jego wartość ma wynieść 210 mln złotych. Serwis zamierza rozwinąć program AdWords i zdobyć bezpośrednie kontkty z reklamodawcami.